Moederdagcadeaus ondanks recessie

Familie door vrouw vrouwblog


Moeders zullen ook dit jaar, ondanks de economische recessie, moederdagcadeaus krijgen van hun kinderen. Door economische crisis houden veel mensen hun hand op de knip, maar Nederland is voor Moederdag weer massaal aan het winkelen.

Bol.com heeft een onderzoek gedaan onder 1.002 personen waaruit blijkt dat Nederlanders evenveel geld uitgeven voor moeder als voorgaande jaren. Ruim 4 op de 10 mensen viert traditionele wijze Moederdag. Ze gaan op visite en geven, ongeacht de recessie, moederdagcadeaus. Mensen geven gemiddeld 10 tot 20 euro uit aan een cadeau. Bonbons en bloemen zijn de populairste cadeaus. Ook worden veel moeders verrast met boeken, woonaccessoires, cadeaubonnen en muziek.

Mannen blijken traditioneler te zijn met Moederdag dan vrouwen. Maar liefst 82 procent van de mannen gaat 13 mei op bezoek bij zijn moeder. Van de vrouwen is dit 10 procent minder, namelijk 72 procent. Mannen schijnen ook meer geld uit te geven aan een cadeau.

Moeders zijn belangrijk

Michel Schaeffer, marketing director bij Bol, vindt het niet verbazingwekkend dat mensen dit jaar evenveel geld uitgeven aan Moederdag. “Uit het onderzoek komt naar voren dat een kwart van alle ondervraagden zijn of haar moeder beschouwt als steun en toeverlaat. Nog eens 20 procent bestempelt haar als de belangrijkste vrouw in zijn of haar leven. Moederdag is hét moment om die waardering voor je moeder te tonen,” aldus Schaeffer.